Borsa di Studio per Studenti Stranieri // Scholarship for International Students – Campus Santa Teresa a.a. 2024- 2025

Per l’Anno Accademico 2024/25 Fondazione Enrico Zanotti mette a concorso 2 borse di studio del valore di 2.500,00 € Comprensive di un contributo preliminare per la conoscenza della Lingua Italiana di livello B2 del valore di 500,00 € e la quota restante quale contributo relativo alla retta nel Campus Universitario Santa Teresa.

Possono partecipare al concorso gli studenti stranieri iscritti (o che si devono iscrivere) al
primo anno di Laurea Triennale o a Ciclo Unico o al primo anno di Laurea Magistrale o a corsi di specializzazione e progetti di ricerca presso l’Università di Ferrara.
La Borsa di studio è cumulabile con altre agevolazioni, sussidi e benefici messi a disposizione
dalla legislazione italiana e/o dagli enti per il Diritto allo Studio Universitario.

For the Academic Year 2024/25, “Fondazione Enrico Zanotti” announces 2 scholarships worth €2.500,00 each. These includes a preliminary contribution of €500.00 for the knowledge of the Italian language at level B2, and the remaining amount as a contribution towards tuition fees at the Santa Teresa University Campus.

Eligible for the competition are foreign students enrolled (or intending to enroll) in the first year of a bachelor’s degree program, single-cycle degree program, first year of a Master’s degree program, or specialization courses and research projects at the University of Ferrara.
The scholarship is cumulative with other benefits, grants, and aids provided by Italian legislation and/or institutions for the Diritto allo studio Universitario.

Scholarship fo International Students Campus Santa Teresa 2024 2025

Admission Form 24-25 International Students

Bando Studenti Stranieri Campus Santa Teresa 2024 2025

Modulo di domanda 24 – 25 STUDENTI STRANIERI